7.8.11

berambus!

-tidak jatuh by fynn jamal-


saat kau menghina aku dengan rasa jijik yang paling bawah dalam hati kau. setiap sedu dan tangis yang jatuh buat aku berfikir kembali. betapa tidak layaknya seorang kau untuk hadir dan kembali dalam hidup aku kini.

setiap caci maki yang aku dapat, aku tahankan. aku tidak mengungkit walau sedikitpun, rasa tahi yang kau lemparkan. aku diam. aku tak mencari dan aku terus melupakan.

cukup untuk aku rangkul pada pinta Tuhan. biar aku tetap teguh, tidak lembik.

dan paling utama. tidak jatuh!




p/s : sedikit celaka. bila tanpa sebarang sebab, maki hamun hentak pada muka. buat manusia yang boleh aku gelar separa binatang, ini aku mahu pesan. kau cumalah mayat yang telah lama aku kebumikan. dan tidak pula aku akan lewat menziarahi, apatah lagi untuk aku doakan kesejahteraan. kau dah luput lenyap dalam dunia.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lesen Creative Commons
setiap tulisan dalam ruang "Prognansa" adalah hakcipta penulis dan dibawah : Lesen Pengiktirafan-BukanKomersial-TiadaTerbitan 2.5 Malaysia Creative Commons.