28.8.11

mengemis kemurahan Tuhan!




lembayung ramadhan makin hampir dikatupkan

langit lebaran semakin dekat dibentangkan

aku bercakap pada Tuhan

agar hati aku dan kalian

seluas langit dan bumi

cukup buat menampung dan mengampuni

segala laku silap yang pernah robekkan manusia sekeliling.

 
tatkala terbit fajar syawal nanti

seiring mengemis kemurahan Tuhan

agar aku dan kalian dikurnia tulusan sejati

bukan sekadar berbahasa basi

yang di mulut dan utuh juga dalam hati

sebagai bukti jujur semata salam maaf semua.

 
kerana aku dan kalian

cukup-cukup tahu dan sedar

yang keikhlasan sapa maaf bukan sekadar hujung bibir

tapi lebih harus buktikan pada Tuhan!

 
khusunya untuk kita

manusia dalam ruang “prognansa!”.


p/s : ini sekadar ucapan lebaran dari aku, khususnya juga dari teman-teman prognansa. dikit awal, tapi tak mengapa. bimbang kekangan masa nanti. sekurangnya, lafaz sudah ditulis lengkap.


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lesen Creative Commons
setiap tulisan dalam ruang "Prognansa" adalah hakcipta penulis dan dibawah : Lesen Pengiktirafan-BukanKomersial-TiadaTerbitan 2.5 Malaysia Creative Commons.